"merry xmas"

(Försöker göra allt rätt - skickar godjul sms, följer snällt med till norrland, slår in paket, äter pepparkakor, knäck, julskinka och sill, tittar på kalle anka och karl bertil med familjen, går den obligatoriska förmiddagspromenaden i snön, är uppklädd i klänning, tackar för allt fint jag har fått, dricker glögg och julmust, är mesigt trevlig, pratar med farmor och farfar i telefonen och disskuterar hur mycket snö det har kommit, jämför julklappar med kompisarna, klär julgranen i glitter, lyssnar på kass julmusik och väntar på tomten. Men helvete vad det är jobbigt att spela när jag känner hur det kryper i hela kroppen - jag hatar traditioner, jag hatar julmat, jag hatar att vara artig, jag hatar norrland  och jag hatar snö.)


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0