sweet 16

Jag är tydligen inte så bra på det här med blogg. Men eftersom jag är en bortskämd människa så är jag nu ägare till en laptop som har inbyggt mobilt bredband betalt tills jag fyller 18. Precis övergiven av en gotlänning och med några dagar kvar tills två fina flickor kommer hit och gör mig sällskap ute på landet så finns det nog en viss tid och möjligheter att skriva något.
Fyllde hur som helst sexton igår. Ett år sen jag blev femton, två år kvar tills jag blir 18 !? Galet. Men så ska man inte tänka tror jag, försöker istället fokusera på nuet, den jag är idag. Men jag vet inte, det är så svårt. Börjar gymnasiet om några månader. Överger allt som är tryggt och säkert och satsar allt på ett kort. Hoppas att jag överlever. Tror att jag överlever. Men det känns som om man har blivit så gammal. Ens tonårstid börjar gå mot sitt slut även om den nyss började. Det är så många saker man inte gjort! Men samtidigt har man gjort så mycket, kännt så mycket, hoppats så mycket, gråtit så mycket, skrattat så mycket. Man ska ju vara nöjd med den man är, men det är svårt att se allt man har presterat och känna sig stolt över det. Men försöka var det, ja. Försöka.

Lyssnar på David & the Citizens - New Direction för lite mer  ålderskris.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0